Kjøpsvilkår

Betingelsene nedenfor gjelder alle inngåtte avtaler for kjøp og levering av varer fra oasis.no.

Kjøpsvilkårene kan endres uten varsel, og datoen ovenfor vil vise når sist betingelsene ble justert. Vi ber deg alltid lese igjennom kjøpsvilkårene før du bestiller. Når du godkjenner kjøpet ditt hos oss, godkjenner du også kjøpsvilkårene. Kjøpet er utført når du har fått ordrebekreftelsen og det er ditt ansvar som kunde å sørge for at de opplysningene som du har gitt oss som navn, e-postadresse og postadresse stemmer.

Priser og avgifter
Alle priser er i norske kroner (NOK) , inkludert gjeldende moms. 
Det tilkommer en fraktavgift på kr 49,- på alle bestillinger.
Priser i butikk og online kan i noen tilfeller variere, og vi forbeholder oss retten til å endre våre priser.

Betaling
Du kan velge om du ønsker å betale med kort eller faktura i vår nettbutikk.Ved betaling med kort vil pengene reserveres på din konto ved bestilling, og trekkes fra din konto når bestillingen sendes fra vårt lager. Betalingen blir behandlet av Klarna som er en sikker elektronisk betalingspartner for Visa og Mastercard. Din betaling på våre nettsider er like trygg som betaling i butikk. Betalingssidene er sikret med SSL og alle kortdetaljer er kryptert. Dette betyr at ingen kan lese kredittkortnummer, navn eller adresse når informasjonen blir sendt over Internett. Zagora AS forbeholder seg retten til å kontrollere kortets gyldighet, adresseopplysninger på kjøperen og at det er dekning for kjøpesummen.

Ønsker du å betale med faktura, tilbyr vi Klarna Faktura.

Ved fakturabetaling betaler du for varene først etter at du har mottatt varene.
Fakturaen vil bli tilsendt på epost og du har 14 dagers betalingsfrist. Det er Klarna AS som har ansvar for å følge opp betaling av faktura. Vær oppmerksom på at du mottar faktura på e-post, det er derfor svært viktig at e-post adressen er riktig. Du kan også finne din faktura ved å logge inn på klarna.se. Ved betaling med faktura vil det bli foretatt en enkel kredittsjekk av dine personalia.

Zagora AS forbeholder seg retten til å annullere kjøpet.

Levering
Vi sender til Norge.
Normal leveringstid er 3-6 virkedager. I perioder med mye trafikk kan leveringstiden øke noe. Posten/Bring er vår transportleverandør. Transporttid er normalt 1-3 virkedager, avhengig av strekning. Oasis.no plikter seg for å levere varen til kjøper innen rimelig tid og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden.

Transportskade eller pakke som ikke kommer
Om varen blir skadet eller borte under transport til kunden, er Zagora AS ansvarlig, men du må gi beskjed så snart du oppdager evt. skade/avvik.

Bytte og retur
Ønsker du å bytte, levere tilbake eller reklamere en vare kan du gjøre dette ved å sende varen tilbake til oss. Legg ved kvitteringen på kjøpet (mottatt på e-post). Har du spørsmål er det bare å sende oss en e-post til post@zagora.no, uansett grunn.

Ved retur får du dine penger satt inn på den kontoen som du benyttet ved betaling. Dette skjer innen 20 dager etter at vi har mottatt returen din. 

Vil du sende din retur tilbake til nettbutikken anbefaler vi at du benytter posen du mottok varene i.

Gyldig retur
Retur forutsetter at varen er ubrukt, og i samme stand som da du mottok den, alle merker og prislapper skal fortsatt sitte på. Varer med sminkeflekker og lignende anses ikke å være i originaltilstand og kan dessverre ikke returneres. Sko skal returneres i original-emballasje. Beauty-produkter, ørepynt, undertøy og bikinier kan dessverre ikke byttes eller returneres. (Eventuelle feilvarer kan selvsagt reklameres).

Hvis vi har gjort en feil, eller hvis varen har en produksjonsfeil, betaler vi selvsagt for frakten tilbake til oss.

Retur til vår nettbutikk gjelder kun varer som er kjøpt på oasis.no (ikke varer kjøpt i fysisk butikk).

Angrerett
Angrerettloven gir deg rett til å angre på ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen, gir oss melding om det (angrefrist). Pakken skal deretter sendes oss innen 14 dager. Ved angrerett må produktet returneres i samme stand som da du mottok produktet

Vi henviser videre til angrerettloven: 
§ 25 Forbrukerens forpliktelser når angreretten brukes ved avtale om levering av varer

Vi tar ikke imot postoppkrav eller rekommandert sending. Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt, inkludert porto for forsendelsen til deg. Tilbakebetaling skal finne sted senest innen 20 dager etter at vi mottar produktet fra deg. 
Hvis du ønsker å bruke angreretten, kan du bruke standardformularet for angreretten utstedt av Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet, se link her.

Åpent kjøp
Du har 20 dagers åpent kjøp og angrerett fra den dagen du gjorde din bestilling. Du som forbruker har rett til å heve et kjøp hvis bestillingen din skulle bli forsinket. Hvis du har ombestemt deg etter at du har gjort din bestilling, må du likevel hente pakken og heller sende den i retur til oss.

Du som forbruker har rett til å heve et kjøp hvis bestillingen din skulle bli forsinket. Hvis Zagora kjenner til at varene vil bli forsinket, vil vi ta kontakt med deg vedr ny leveringsdato. Du kan da velge å vente på varene eller heve kjøpet.

Uavhentede pakker
Alle våre ordre sendes fortløpende fra vårt lager, så det er dessverre ikke mulig å endre/kansellere en ordre etter at den har blitt bestilt. Uavhentede pakker vil bli belastet kr 150,- til å dekke ekspedisjonsavgift for returfrakt og håndteringskostnader.

Reklamasjon
Ønsker du å reklamere på et Zagora produkt, er det enklest å sendes oss en e-post til post@zagora.no. Ta med kvitteringen som du har fått tilsendt på epost.

Reklamasjonsretten gjelder i 1 år. Reklamasjon gjelder ikke vanlig slitasje.

Ønsker du å sende din reklamasjon til oss, ber vi deg først kontakte oss på epost post@zagora.no eller telefon for videre fremgangsmåte.

Personopplysninger
Ved registrering av din bestilling på oasis.no godkjenner du at vi lagrer og bruker personopplysningene dine for å fullføre og levere din bestilling.

Ifølge loven om personopplysninger har du rett til å ta del i den informasjonen som vi har registrert om deg og hvis du anser at opplysningene er feilaktige eller irrelevante, kan du be om en rettelse eller fjerning fra kunderegisteret vårt. Kontakt i så fall kundeservicen vår. Vi forsikrer deg at vi ikke kommer til å selge eller gi dine personopplysninger til andre. Les mer om oppbevaring av personopplysninger under Konfidensialitet og sikkerhet.

For å handle på oasis.no må du være over 18 år eller ha foreldrenes/foresattes tillatelse.

Cookies (informasjonskapsler)
En informasjonskapsel er data som sendes fra et nettsted og lagres lokalt i brukerens nettleser mens han/hun besker et nettsted. Når brukeren besøker det samme nettstedet igjen, vil dataene som er lagret i informasjonskabselen hentes frem igjen og tilpasse nettstedet i forhold til brukeres tidligere aktiviteter. Zagora AS benytter dette for å forbedre og forenkle ditt besøk på nettsiden. Vi bruker ikke informasjonskapsler til å lagre personlig informasjon. Det finnes to ulike typer informasjonskapsler, vedvarende og midlertidige (informasjonskapsler for sesjoner). Vedvarende informasjonskapsler lagres som en fil på din datamaskin eller mobil i en tidsperiode på ikke mer enn 12 måneder. Informasjonskapsler for sesjoner er midlertidige og forsvinner når du stenger økten i nettleseren.

Dersom du ønsker er det enkelt å slette informasjonskapsler fra datamaskinen eller mobilen ved hjelp av nettleseren. Se under “hjelp” i nettleseren for å finne instruksjoner for hvordan du håndterer og sletter informasjonskapsler. Merk deg at du ikke vil kunne bruke alle funksjoner hvis du slår av bruken av informasjonskapsler.

Force majeure
Hvis Zagora blir utsatt for force majeure, det vil si hvis vi eller samarbeidspartnerne våre blir utsatt for ting som krig, krigslignende hendelser, revolusjon, opprør, myndighetstiltak, streik, lockout, blokade, naturkatastrofe, brann, transportforstyrrelser, leveringsforbud eller lignende hendelser, har Zagora rett til å stoppe sine forpliktelser overfor kundene i opptil to måneder, og etter denne perioden har begge parter rett til å heve avtalen uten å måtte betale skadeerstatning

Tvist
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Alle tvister skal løses etter norsk rett.

Firmainformasjon
Zagora AS
Nedre Slottsgate 17
0157 Oslo
Norge 

E-post: post@zagora.no

Org nr: NO980465209